Místnosti řešila architektonicky i akusticky vynikající česká firma AVA Ing. Rostislav Daněk: http://www.ava-jh.cz/web/. Provádí opakovaná měření a akustické parametry posouvá stále výš.
Při obložení studia AVA zvolila kombinaci tří odlišných prvků s různými koeficienty pohltivosti: desky Ecophon Akusto Wall pro efektivní vyrovnání středních a vyšších kmitočtů, kmitající panely pro absorbování nižších středů a vyšších basů, a basové pasti pro optimalizaci pásem 60 Hz, 80 Hz, 90 Hz, 100 Hz a 120 Hz.
Studio disponuje velkou nahrávací místností a třemi izolovanými boxy. Díky tomu lze natočit běžná seskupení bez přeslechů (tzv. leaking – bez prosakování jiných nástrojů do základního užitečného signálu).
Doba dozvuku ve velké místnosti (RT – Reverberation Time) byla tak sadou obložení, rovnoměrným rozprostíráním panelů a jejich postupnou optimalizací vybalancována na interval od 0,35 do 0,42 sekundy, a to rovnoměrně v celém frekvenčním pásmu – vyváženě v basech, ve středech a výškách. Tyto hodnoty přesně odpovídají kubatuře středního studia pro potřeby menších nebo středně velkých hudebních těles.
Detailně jsme si ohlídali tzv. míru jasnosti C80, míru zřetelnosti a míru tzv. ztráty srozumitelnosti souhlásek ALcons. Míra jasnosti, důležitá pro časové rozlišení tónů v rychlých hudebních pasážích byla měřením seznána za velmi dobrou. Hodnoty míry zřetelnosti, zásadní pro srozumitelnosti řeči vyšly jako velmi uspokojivé. Nakonec ALcons se na celé ploše pohybuje mezi 1% – 2%, což prezentuje výbornou srozumitelnost řeči.
Velká místnost je rovněž koncipována pro 3D surroundingový poslech: energie se rovnoměrně rozprostírá v prostoru a nikde nevznikají tzv. stojaté vlny. Opačně to i funguje při nahrávání nástrojů: difúzní sál umožňuje snímat úžeji nástroj sám, anebo při správné zvolené směrové charakteristice mikrofonů a jejich zacílení získáváme neopakovatelné valéry nástrojových sekcí.
Boxy naopak disponují velice suchou akustikou s minimálním dozvukem. Signál je zde velice čitelný a tím i v mixech průrazný.
Dle potřeby tak můžeme kombinovat sušší barvy z boxů s „načechranějšími“ barvami z většího sálu.
Větší box pojme bicí soupravu, sadu komb, většinu akustických nástrojů nebo i počet 3 až 4 mluvčích či zpěváků. Menší, akusticky zcela suchý box je vhodný pro jednoho mluvčího nebo kytarová komba.
Suchý signál z obou boxů můžeme následně zpracovávat pomocí jednotek reverb, delay ad. Výhodou je, že dozvuk přizpůsobíme nejen tempu a harmonické struktuře skladby, ale hlavně témbru nástroje.
Využíváme dálkového ovládání. Pokud chtějí, hudebníci sami si mohou projekt v nahrávací místnosti nastavovat a spouštět. Vidět, co nahrávají, a sami si vybrat své správné záběry.
Pokud vizuálně kontrolují podklad, do playbackového vrstvení se jim leckdy mnohem jednodušeji trefuje.